Podzim - olej na ACM desce

Motiv
Motiv k tomuto menšímu obrazu, vznikl koncem listopadu na rodinném výletě v Jablonci n. Nisou. Kousek od zdejší přehrady bydleli děda s babičkou. Jako malý kluk jsem u nich trávil nějaký ten čas, proto mám na okolí Jablonce hezké vzpomínky. Můj otec, který tento den naplánoval, mě mou ženu i našeho mrňouse do Jablonce přivezl, aby se také náš synáček poprvé podíval trochu do naší minulosti. J  Ten den, bylo opravdu krásné počasí a okolí přehrady pokrýval koberec žlutočerveného listí, námět byl tedy jasný. Zatím co ostatní členové výpravy se kochali krásami okolní přírody, já koukal do země a hledal nějaké pěkné listy na obraz. Nakonec jsem ten pravý list našel až později v lese, kdy později došlo k zjištění, že náš malý si s sebou v plenách nese i malý dáreček. Naštěstí byla manželka na podobnou událost perfektně připravená a přebalila synáčka v nehostinných lesních podmínkách jako profesionál J No a když už byl Honzík čistý a na zemi a kolem něj bylo spousta listí, rozhodl jsem se udělat pár fotek. Po focení mi Honzík jen tak mimochodem podává list, který jsem se později rozhodl na obraz použít.

„Díky Jeníku za historicky první a doufám, že ne poslední spolupráci na obraze J“. Táta

Technické info
Obraz jsem namaloval na ACM desku o rozměrech 25 x 30 cm, která je v současnosti skvělou, v mnoha ohledech dokonce lepší, náhražkou dřevěných panelů. Po přípravě povrchu desky akrylovým šepsem (4 vrstvy nanášené vždy kolmo k vrstvě předchozí) jsem si motiv dle připravené kompozice tužkou předkreslil na desku a poté zafixoval. Protože jsem nepotřeboval výrazně snižovat savost připraveného povrchu, použil jsem pro imprimituru akrylové barvy. Barvu jsem namíchal ze žlutého okru, černé a malého množství běloby. Následovala rychlá řídká barevná podmalba v médiu z terpentýnu a malého množství ořechového oleje. Ořechový olej zasychá měkce a delší dobu, což je výhodné pokud malujete na etapy a potřebujete, aby byla již nanesená barva co nejdéle v pracovním stavu. Nicméně to prodlužuje dobu schnutí, což práci na obraze protahuje.





Po dokonalém proschnutí vám první olejová vrstva vytvoří kvalitní povrch a dobrou optickou základnu pro aplikaci druhé barevné vrstvy. Médium pro druhou vrstvu je o něco mastnější než médium předchozí. V silnějších nánosech barvy jsem použil Velazquez medium od Natural pigments. Světelné odrazy a nejmenší detaily jsem namaloval v závěru s přídavkem zmíněného pastózního média.

Comments

Popular Posts