Růže - alla prima studie

Vzhledem k tomu, že mě ze všeho toho zdlouhavého vrstvení nedávno přepadla asi týdenní tvůrčí krize rozhodl jsem se, pro malou změnu pro oživení stereotypu :)  Výsledkem je moje snad první alla prima malba v životě :) Musím konstatovat , že jsem si to užil a určitě to není poslední práce v tomto stylu :)

Malba je provedena na jednou šepsované desce s plátnem o rozměrech 20 x 25 cm. Jako základ posloužila teplá  akrylová imprimatura (žlutý okr + umbra pálená + černá). Nejprve jsem velmi řídkou umbrou pálenou, ředěnou pouze terpentýnem, provedl rychlou skicu štětcem. Po naskicování základních obrysů, jsem vyplnil umbrou stíny a nechal asi 30 minut zaschnout.


Další krok spočíval v naplnění obrazu barvami. Na květ jsem použil primární barvy a bílou. Na pozadí jsem použil zem zelenou a černou + kadmium červené. Snažil jsem se z počátku držet chroma a valér na nižší  úrovni. První barva byla dokončena asi za 2 hodiny. Dokončení detailů, jsem si nechal až na druhý den. Mastnější medium pro ředění barev bylo složeno z terpentýnu, lněného oleje + makový olej. Pro pasty v nejvyšších světlech. jsem použil vlámské médium. Asi po 4,5 hodinách bylo hotovo !


Comments

Popular Posts