Jak namíchat barvu pro malbu portrétu nebo pro figurální malbu
Další z řady krátkých návodů, který jsem vytvořil pro Art institut v Praze
Malování tělových tónů je obecně založeno na míchání červených a žlutých odstínů. Tyto odstíny jsou však vždy příliš syté a je nutné výsledné směsi tlumit doplňkovou nebo šedou barvou. K realistickému zobrazení barvy pokožky je však nutné brát v úvahu další souvislosti, které ovlivňují vzhled a barvu tělových tónů. Mezi tyto faktory především patří, druh, barva a teplota osvětlení modelu, vlastní lokální barva kůže a oblast modelu, kterou chcete malovat apod. (viz. předchozí návod 3 barevné zóny tváře)
Nicméně je vždy důležité vědět kde a jak začít. Tento krátký návod vám poskytne vodítko k prvotnímu rozhodování, jak namíchat realistické tělové odstíny.
Základní barevnou směs namícháte ze žlutého okru s přídavkem červené barvy např. kadmia červeného. Výslednou oranžovou barvu ztlumíme ultramarínovou modří a následně bílou barvou.
Tělové odstíny je třeba míchat v různých tonálních i barevných variací, dle aktuální potřeby. Výslednou barvu můžeme namíchat s větším podílem žlutého okru nebo větším podílem červené, modré nebo bílé barvy atd.
Pro malbu portrétu nebo figury potřebujete i studené modrošedé a zelenošedé odstíny. Tyto barvy využijete především v oblastech přechodů světel a stínů. Bez těchto doplňkových barevných směsí bude vaše barvy kůže vypadat příliš monotóně a nerealisticky. Tyto odstíny lze namíchat například z přírodní umbry a malého množství zelené barvy.
V případě míchání tmavých odstínů si připravte základní barevnou směs, kterou následně upravíte přídavkem např. umbry pálené nebo umbry přírodní.
Comments
Post a Comment